top of page

מגשי אירוח צבעוניים ושמחים

מניסיון - אף אורח לא יישאר אדיש



אחרי שנת ההסתגרות שעברנו, אני מרגישה כאילו נפרצו כל הסכרים והתחלנו לארח במרץ רב, לפצות את עצמנו על מה שהפסדנו. מאז שנפתח הבלוג לפני שנה בדיוק, אני מתאפקת מלפרסם את הטור הזה, כי במהותו הוא טור אירוח ואם נבצר היה מאיתנו לארח, עדיף היה לו שיחכה בסבלנות לשעת כושר. והנה, היא הגיעה :)


טור זה אינו מתכון. הוא יותר בבחינת רעיון, וכל אחת ואחד יקחו אותו לכיוון שבא להם. קחו את הרעיון כשלד והלבישו עליו את היצירתיות שלכם. אני מביאה כאן כמה עקרונות ותמונות, אבל זה רק ה'שפיץ של הקצה' של מה שניתן לעשות עם הרעיון הזה.


מגשי אירוח צבעוניים ושמחים


הרעיון הוא לקחת כלי הגשה גדול, דוגמת מגש, ולמלא אותו בפרטי מזון באופן שיהיה גם יפה לעין ואסתטי, וכמובן גם טעים ומשתלב בינו לבין עצמו. לרוב אני עושה את זה עם ירקות, אבל, כאמור, זה פתוח לגמרי למטרה לשמה המגש נועד וליצירתיות שלכם. זו בעצם ארוחת אנטיפסטי/טאפאס/מאזה שמוגשת בסידור משולב שמחמיא למרכיביו.


ההגשה הזאת מתאימה מאוד לאירוח בשיטת מזנון - פשוט מניחים את המגש במרכז שולחן הכיבוד. יחד עם זאת, הרעיון יתקבל יפה גם בישיבה רבת משתתפים סביב שולחן, רק שאז כדאי לחשוב על שכפול המגש/המגשים כך שלכולם יהיה נוח להגיע אליהם. סביב המגשים הניחו בנדיבות מלקחיים או כפות הגשה, כדי שלא יהוו צואר-בקבוק בגישה של האורחים אל הכיבוד.


מנסיון - כשהאורחים רואים על השולחן את המגשים הצבעוניים האלה, המלאים בכל טוב, זה תמיד מעורר תגובות נלהבות.


אז מה אפשר לשלב במגש? למשל (רק למשל, תבינו את העיקרון והוסיפו מה שבא לכם):

  • ירקות – משחק של מרקמים (רך, נגיס), צורות חיתוך (מקלות, טבעות, קוביות, לאורך, לרוחב וכו'), צבעים, תיבול, אופן ההכנה (טרי, מבושל) וכו'. ירקות שדורשים טיפול, כגון זוקיני/קשואים, בטטה, חציל, פלחי בצל (עדיף סגול), שום לא קלוף, פרחי כרובית וכו' – אני שמה בתנור על 200 מעלות עם מלח, פלפל, שמן זית ומעט אורגנו מיובש (או כל תבלין אחר, יבש או טרי), עד למוכנות. כדאי להפריד בתבניות שונות ירקות שזמן מוכנותם דומה, ואז להפעיל את התנור על טורבו עם כמה תבניות ביחד ולהוציא כל אחת בזמנה.

  • עלים ירוקים – חסה בצבעים (הכי מתאים סלנובה או פיסות של מסולסלת), רוקט/רוקולה, עלי פטרוזיליה, שמיר, תימין, בזיליקום, זעתר, נענע, וכו.

  • מטבלים – יוגורט (רצוי מתובל במעט מלח ואולי גם שום), שמנת חמוצה, טחינה, רטבי סויה מתובלים (אם תוכן המגש נוטה לאסייתי)

  • גבינות – למשל טריות (כגון כדורי מוצרלה, בולגרית, פטה, צפתית, לאבנה וכו'), גבינות עובש (כגון בושה, סנט מור, קממבר, ברי וכו'), גבינות קשות/מיושנות כגון גאודה, מנצ'גו, גרוייר, אמנטל, פקורינו, פרמזן וכו', וגם גבינות כחולות כגון רוקפור או סטילטון. הכוונה כאן לא ליצור מגש גבינות (לא שזה רע, אבל זאת לא הכוונה), אלא שילוב של גבינות שונות במגש, כך שיתאימו ויחמיאו ליתר המרכיבים.

  • נקניקים או בשרים מבושלים/כבושים, קנויים או בהכנה ביתית – פרוסים ומסודרים כיד הדמיון הטובה עליכם.

  • דגים מעושנים/משומרים/כבושים (אפשר בהכנה ביתית) – סלמון כבוש/מעושן, טונה משומרת או טריה צרובה, אנשובי, מטיאס, הרינג, מקרל, קישוטים של ביצי סלמון.

  • תוספות שונות – למשל חצאי/רבעי ביצים חצי-קשות (לפרטים איך לבשל ביצים לרמה מושלמת ראו את הפוסט הזה), גרגרי חומוס מבושלים, זילופי שמן זית, טפטוף חומץ בלסמי מיושן/מצומצם.

  • חמוצים – זיתים (אפשר מגולענים), מלפפונים, צלפים, צנוניות, חצילונים וכו'

  • זרעים ואגוזים (רצוי קלויים) – אגוזי מלך, צנוברים, פיסטוקים, שומשום, זרעי חמניה, זרעי דלעת וכו'.

  • תבלינים - בזיקה של יבשים שמשתלבים או עלים של עשבי תיבול ירוקים

רצוי ש:

  • מרקמים נוזליים (כגון יוגורט, טחינה או רוטב) ימוקמו בתוך כלי ולא ישירות על המגש.

  • מרכיבים שמונחים זה לצד זה יהיו אלה שיש להם קשר 'רעיוני' כלשהו בינם לבין עצמם. למשל טונה-ביצים-תפוחי אדמה-צלפים-שמיר; או עגבניות-קרעי מוצרלה-בצל ירוק-עלי בזיליקום; או קוביות סלק מבושל-בולגרית (או גבינה כחולה)-נענע וכד'.


והנה כמה דוגמאות שצילמתי באירוחים שלי לאורך השנים (לצערי לא צילמתי את כולם):










זהו, כתבתי די. עכשיו תורכם להפתיע את האורחים במגש טעים, צבעוני ושמח. ואם תשתפו תמונה של המגש שיצרתם בהערות בסוף המתכון, תשמחו גם אותי :)


אז איזה מגש אירוח אתם? נסו ותגלו :)

995 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page