top of page

איך קולים אגוזים לרמה מושלמת על פי העדפתכם?

מכניסים את האגוזים לתנור והולכים לישון. בבוקר מוצאים אותם קלויים באופן מושלם.



כל העוסקים בתזונה יגידו לכם שאכילת אגוזים טבעיים לא קלויים היא המומלצת ביותר מבחינה בריאותית. אולי כבר שמתם לב - יש לי הרבה כבוד לתזונה בריאה. אממה - במקרה של אגוזים, משלמים על הבריאות הזאת בהרבה טעם, כי אגוזים לא קלויים הם בדרך כלל רכים ולעיסים בניגוד למה שהיינו שמחים שיהיו - מתפוצצים בפה מרוב פריכות ובעלי טעם אגוזי קלוי.


בבית לרוב קולים את האגוזים הטבעיים במחבת יבשה על הכיריים או בתבנית בתנור על חום מסוים לזמן קצוב. במקום זאת, אני מציעה כאן שיטה שתחסוך התעסקות ומעקב ותניב תוצאה מיטבית ועקבית - מחממים את התנור לטמפרטורה מסויימת, מכניסים את האגוזים לתנור, מכבים אותו ומניחים לנפשו. כשהוא יתקרר עם דלת סגורה, האגוזים יהיו קלויים באופן מושלם לרמה שבחרתם. לא צריך למדוד זמנים או לעקוב אחרי התהליך - אפשר להכניס לתנור בערב וללכת לישון. בבוקר מוצאים בתנור אגוזים מושלמים.


הקלייה שאני מציעה כאן היא ללא מלח. אגוזים קלויים ללא מלח זה משהו שחסר לי בקלייה התעשייתית - לא תמיד אני מוצאת כאלה בחנויות המתמחות, לכן מעדיפה במאמץ קטן לקלות בעצמי וממליצה גם לכם לנסות.


איך קולים אגוזים לרמה מושלמת על פי העדפתכם?


מצטיידים ב –

  • מגוון אגוזים טבעיים כגון – שקדים, אגוזי מלך, פקאנים, אגוזי קאשיו, מקדמיה, פיסטוק, אגוזי לוז, צנוברים, בוטנים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה וכו'. הכמויות והמגוון לבחירתכם. חשוב שסך הכמות תתאים לגודל תבנית האפייה כך שהכל יונח בשכבה אחת לא צפופה. לגבי הבוטנים, הפיסטוקים והצנוברים - ראו הנחיות בהמשך.

מפשילים שרוולים –


הטמפרטורה ההתחלתית לחימום התנור תלויה ברמת הקלייה שתרצו להגיע אליה:

  • לקלייה קלה, רק עד לרמה של פריכות נעימה מבלי שצבע האגוזים וטעמם ישתנה משמעותית, מדליקים את התנור ל- 150 מעלות בתוכנית טורבו.

  • לקלייה יסודית יותר, כך שלאגוזים יהיה טעם קלוי מסוים וצבע כהה יותר, מדליקים את התנור ל- 180 מעלות טורבו.

  • לקלייה חזקה, כך שלאגוזים יהיה טעם קלוי מודגש וצבע כהה, מדליקים את התנור ל- 200 מעלות טורבו.

  • לקליית בוטנים, מדליקים את התנור ל- 220 מעלות בתוכנית טורבו. שלא כמו האגוזים האחרים כגון קאשיו או אגוזי מלך, שבטמפרטורה נמוכה יותר יהפכו לפריכים ונעימים לאכילה, הבוטנים בטמפרטורה נמוכה ישארו עם טעם לוואי אדמתי בוסרי.

  • אם רוצים לשמור על צבעם הירוק היפה של הפיסטוקים, מדליקים את התנור למקסימום של 170 מעלות בתוכנית טורבו. בטמפרטורה גבוהה יותר הצבע עלול להפוך לחום.

  • לקליית צנוברים מדליקים את התנור למקסימום של 180 מעלות בתוכנית טורבו, אחרת יישרפו.

הערה חשובה:

כיוון שכל תנור מחמם אחרת, יתכן ובתנור שלכם מידות החום ההתחלתיות שהצעתי ישתנו בכמה מעלות לכאן או לכאן. תוכלו לכייל את הטמפרטורה ההתחלתית לפי התנור שלכם אחרי ניסיון או שניים.

  • מרפדים תבנית מתכתית רחבה בנייר אפייה. מניחים את האגוזים בתבנית המרופדת בשכבה אחת לא צפופה.

  • כשתנור האפייה הגיע לטמפרטורה המבוקשת, מכניסים את התבנית לתנור ומכבים אותו. משאירים את התבנית בתנור הכבוי עד שהוא מתקרר לחלוטין. זה לוקח כמה שעות ועדיף לא לפתוח את דלת התנור תוך כדי. בסוף התהליך, כשהתנור יתקרר לגמרי, האגוזים יהיו קלויים למידה שבחרתם.

פינת הפרקטיקה:

  • הכי פרקטי להכניס את האגוזים לתנור בערב, ללכת לישון ולמצוא אותם מושלמים בבוקר למחרת.

2,517 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page